The Albus Hotel Amsterdam centrum met kinderen

The Albus Hotel Amsterdam centrum met kinderen: onze review!

Op een doordeweekse dag in de zomervakantie maakten we wederom een stedentrip naar Amsterdam toe. We hebben de stad nu al verschillende keren bezocht met een stedentrip en iedere keer ontdekken we weer nieuwe leuke activiteiten. Onze blog Amsterdam met kinderen blijft daarom nog steeds groeien en inmiddels hebben we al tientallen leuke activiteiten ontdekt die je in de hoofdstad van ons land kunt ondernemen. Tijdens onze laatste stedentrip sliepen we midden in het centrum van de stad in The Albus Hotel Amsterdam. Naar aanleiding van deze overnachting schrijven we deze uitgebreide review over het hotel.

Downloadt hier onze gratis reisgids voor gezinnen over Amsterdam!

Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang direct toegang, dan blijf je ook in de toekomst op de hoogte van toekomstige reisverslagen.

Het hotel

Nadat we een dag in de stad Amsterdam leuke dingen hebben gedaan met onze dochter, rijden we tegen het einde van de middag richting het hotel toe. We parkeren de auto in de parkeergarage Prins en Keizer, waarmee het hotel een samenwerkingsverband heeft en we een behoorlijke korting op het parkeertarief krijgen voor een kaart van 24 uur. Vanaf deze parkeerplaats lopen we in een paar minuten naar het hotel toe.

De locatie van het hotel kan bijna niet centraler! Het hotel zit op nog geen drie minuten lopen van het Rembrandtplein en binnen tien minuten sta je midden op de Dam. Als we de lobby van het hotel binnenlopen valt ons gelijk de luxe uitstraling van het hotel op. We worden door de receptionist ontvangen met een glas Cava en een waterijsje voor Sophie. Dat noemen we nog eens een binnenkomst!

Doordat we rechtstreeks hebben geboekt bij het hotel krijgen we ook nog eens een late check out. We hoeven de kamer pas de volgende dag om 14.00 uur te verlaten. We hebben de volgende dag dus nog de gehele ochtend om Amsterdam te verkennen, voordat we hoeven uit te checken.

De kamer

We hebben bij het hotel de Spacious City Suite geboekt. Ze hebben bij het hotel verschillende kamers die je kunt boeken, waaronder familiekamers en suites voor gezinnen met vier personen. Wij hebben ook een vierpersoonskamer en wat ons als eerste opvalt aan de kamer is de ruimte. De kamer is namelijk 36m2 groot.

Wat ons daarnaast opvalt aan de kamer is de fles Cava die in het ijs staat en de beertender die op het bureau van de kamer staat. Dat is nog eens een fijne binnenkomer op de kamer! Uiteraard hebben we in de avond een heerlijk drankje gedaan, toen onze dochter sliep. Ook was er een kids verrassingspakket voor Sophie, met wat kleurtjes en snoepjes er in. Toch altijd leuk dat hier aan gedacht wordt. De kamer zelf is verder modern en luxe ingericht.

The Albus Hotel Amsterdam met kinderen

In de kamer zat een soort knik en in het ene gedeelte van de kamer stond een groot tweepersoonsbed voor ons en in het andere gedeelte stond een slaapbank, waar Sophie heeft geslapen. Daarnaast heeft de kamer ook nog een bureau, waar Sophie nog een tijdje heeft zitten kleuren. We hadden uitzicht vanaf de kamer op een soort binnenplaats.

Daarnaast hadden we een badkamer met douche, toilet en wastafel en uiteraard was er op de kamer een goedwerkende WIFI verbinding! Ook hing er aan de muur een flatscreen tv met verschillende buitenlandse tv zenders.

Eten en drinken in hotel

Het hotel staat bekend om zijn fantastische restaurant dat al regelmatig in de prijzen is gevallen. Je kunt bij het restaurant terecht voor het ontbijt, de lunch en het diner en het eten is hier van een hele hoge kwaliteit. Je kunt hier voor een menu kiezen met verschillende gangen. Wij hebben hier geen gebruik van gemaakt, maar houd jij en je gezin van een uitgebreide maaltijd, dan kun je bij dit restaurant zeker terecht!

Wel hebben wij gebruik gemaakt van het ontbijtbuffet van het hotel. Dit was zeer uitgebreid en erg vers. Verschillende broodjes, beleg, zoetigheden, eitjes, yoghurt met granen, sapjes, fruit en dan vergeten we nog een heleboel dingen. Ook stond er een kok in de keuken die verse eitjes kon bakken. Wat dat betreft ontbrak het aan niets en verlieten we het hotel met een goedgevulde buik.

Conclusie

Wij hebben echt genoten van ons verblijf in The Albus Hotel Amsterdam. Het hotel ligt midden in het centrum van Amsterdam en heeft ruime, luxueuze kamers. De gastvrijheid van het personeel vonden wij erg prettig om te ervaren en het gegeven dat Sophie onbeperkt ijsjes mocht komen halen bij de receptie, maakten het voor haar dat dit het beste hotel was waar ze ooit geslapen had. In de ochtend serveert het hotel een uitgebreid en heerlijk ontbijt, waardoor je de dag goed begint. Kijk voor meer informatie over de kamers en de prijzen van de kamers even hier

Deze blog is tot stand gekomen door een samenwerking met het betreffende hotel.