Goes met kinderen

Goes met kinderen: op een e-harlie de omgeving verkennen en een top hotel!

Het is leuk om de stad Goes met kinderen te bezoeken als je in Zeeland bent. We namen Goes ook al op in onze blog Zeeland met kinderen. Ze hebben namelijk een heel gezellig compact centrum, met een aantal leuke terrassen waar je wat kunt eten en drinken. Daarnaast kun je met je kinderen op een e-harlie de mooie omgeving van Goes ontdekken. Daarnaast ligt er in Goes misschien wel het leukste hotel van Zeeland: Katoen Goes. Wij vonden dit het beste hotel waar we in Zeeland met onze dochter hebben geslapen. In deze blog over Goes met kinderen beschrijven we onze ervaringen met deze stad!

Goes met kinderen: het centrum

Het centrum van Goes is niet groot maar wel heel erg gezellig. Er is een centraal plein, waar verschillende restaurants en cafés zitten en waar je een lekker drankje kunt doen. Op twee minuten lopen van dit centrale plein heb je ook nog een haventje wat er erg leuk uitziet. Zeker de monumentale panden die in het centrum staan zijn het bekijken waard! Aan het aantal fietsen in het centrum te zien dat Goes ook een geliefde tussenstop voor toeristen die Zeeland op de fiets aan het ontdekken zijn.

Goes met kinderen: klok’uus

Via een tip van onze volgers op Instagram (na onze vraag wat te doen in Goes met kinderen) kwamen we in de buurt van Goes uit bij Klok’uus. Bij Klok’uus kun je lekker op het terras lunchen en er is hier voor kinderen van alles te doen! Ze hebben zowel een leuke binnen- als buitenspeeltuin. Het is ook niet voor niks gekozen als leukste uitje van Zeeland. Kijk vooraf op de website van Klok’uus wanneer het restaurant en de speeltuin open zijn, want dit is niet iedere dag. De dag dat wij er de eerste keer waren was het helaas gesloten, maar we konden toen wel e-harlies huren bij Klok’uus!

Kindvriendelijk hotel Goes

Wat is dit leuk om te doen! De e-harlies gaan ongeveer 25 kilometer per uur en dat is precies hard genoeg. Wij vonden het echt super leuk om op deze manier de omgeving van Goes te verkennen! Sophie heeft ook enorm genoten van de rit achterop de e-harlie. We hebben een route van ongeveer 30 kilometer gereden naar het Veerse Meer.

Een prachtige route door het groene landschap! In totaal hebben we er met tussenstops twee uur over gedaan. De route konden we via een app downloaden via route.nl en onze telefoon konden we klemmen in de houder. Hierdoor hoefden we geen kaart te lezen en reden we geen enkele keer verkeerd. Super handig dus!

Goes met kinderen

Wij vonden deze activiteit echt een aanrader in de omgeving van Goes met kinderen. Het zonnetje scheen en we hebben genoten van de rit op de e- harlie. Een paar weken later zijn we er ook nog terug geweest voor de speeltuin en het terras en wat was dit ook leuk! Buiten hebben ze super trampolines, springkussens en een speelgedeelte voor wat jongere kinderen. Onze dochter vond de super trampolines helemaal geweldig. Bij binnenkomst krijg je hiervoor een muntje om te mogen springen.

In een soort van schuur zit ook nog een skelterbaan en boven deze skelterbaan zit een parcours voor kinderen die ze kunnen beklimmen. Super leuk gemaakt en kinderen moeten tijdens dit parcours op hoogte steeds zich op een andere manier verplaatsen. Het mooie is dat er helemaal netten om heen zitten, zodat de kinderen niet kunnen vallen en het dus volkomen veilig is. Onze dochter heeft dit parcours wel een keer of tien gedaan!

Buiten heb je genoeg tafeltjes, waar je lekker in het zonnetje kunt zitten. Voor kinderen staat er ook genoeg op de menukaart wat ze lusten! Als laatste is er binnen ook nog een binnenspeeltuin, voor als het minder weer is en kinderen dus ook binnen kunnen spelen. Ook hier is het mogelijk voor ouders om te zitten. Echt een aanrader wanneer je in de omgeving bent van Goes met kinderen.

Goes met kinderen: hotel Katoen Goes

Een andere tip van onze volgers kregen we over waar je het beste kon overnachten in de omgeving van Goes met kinderen. Ze raadde het hotel van Katoen Goes aan. Toen we de foto’s op internet zagen waren we gelijk verkocht en wat bleek dit later een schot in de roos. Het hotel van Katoen Goes ligt in het centrum van de stad en parkeren konden we de auto in de nabijgelegen parkeergarage die op twee minuten lopen van het hotel ligt.

Wat gelijk opvalt bij het hotel dat alles er super goed verzorgd en netjes uitziet. Daarnaast is het heel erg sfeervol ingericht en zelfs de geur in het hotel is lekker. Wij waren heel erg enthousiast over dit hotel en het is het beste hotel waar we tot nu toe in Zeeland hebben overnacht!

Katoen Goes: de kamer

Onze kamer (45 vierkante meter) die we geboekt hadden was de Junior Suite en was een zeer ruime familiekamer, die ook erg sfeervol was ingericht. De kamer ligt onder een 17e eeuwse kap met originele houten balken dat zorgt voor een mooie sfeer in de kamer. Het is een combinatie van oude elementen en moderne snufjes. Zo kunnen de ramen elektrisch worden geopend bijvoorbeeld.

Naast ons tweepersoonsbed was een bed voor onze dochter Sophie bij geplaatst. Ook was er een woonkamergedeelte met een bank en een fijne stoel om in zitten. Daarnaast staat er een tafel met twee stoelen, waaraan je eventueel iets kunt eten. De flatscreen tv kon je draaien, waardoor je vanaf de bank en het bed tv kon kijken.

Kindvriendelijk hotel Goes

Daarnaast had de kamer een prachtige ruime badkamer met vrijstaand bad. De dames in het gezin vinden dit altijd heerlijk, dus er is tijdens ons verblijf (tijdens Moederdag) veelvuldig gebruik van gemaakt. De hele badkamer straalde wat ons betreft echt luxe uit en in de badkamer troffen we ook badjassen aan voor ons gezin die we konden gebruiken.

Uiteraard was er een goede WIFI verbinding op de kamer wat wij altijd belangrijk vinden tijdens een overnachting. Daarnaast heeft de kamer genoeg faciliteiten die voor gezinnen handig zijn zoals een koelkast, kluisje, Espresso machine en airconditioning.

Kindvriendelijk hotel Goes

Het hotel heeft ook nog een hele toffe wellness die je kunt boeken voor privé gebruik. Helaas zagen we deze wellness pas toen we gingen uitchecken bij het hotel. In de wellness van het hotel vindt je een grote jacuzzi, Finse sauna, stoomcabine en regendouche. Deze spa is bij te boeken bij de kamer en toen we de spa zagen, baalden we achteraf dat we dit niet gedaan hadden. Zeker na een dagje Goes met kinderen is dit een heerlijke manier om met het gezin de dag af te sluiten.

Katoen Goes: eten en drinken

Het hotel Goes staat in de omgeving niet alleen bekend om zijn hotel, maar ook om zijn goede restaurant. Voor het hotel zit een enorm terras, waar mensen kunnen eten en drinken. Wij hebben hier gedineerd en hebben heerlijk gegeten. Voor het restaurant zit een klein speelgedeelte waar onze dochter ook nog even gespeeld heeft, nadat ze haar frietjes en hamburger op had. Ook als je niet slaapt in het hotel kunnen wij het restaurant aanraden als je Goes met kinderen aan doet.

Goes met kinderen

Ook in de ochtend hebben we gebruik gemaakt van het ontbijt. Door alle coronamaatregelen die golden toen we het hotel bezochten was het niet mogelijk om te ontbijten bij het restaurant, dus hebben we een heerlijk ontbijt op de kamer gekregen. Het ontbijt was uitgebreid. Vers fruit, broodjes, diversen beleg, yoghurt met granen, jus en nog veel meer. We verlieten het hotel met een goed gevulde maag!

Katoen Goes: conclusie

Wij hebben genoten van onze overnachting bij Katoen Goes. Alles is zo goed geregeld en alles is zo sfeervol ingericht, dat wij echt een top overnachting hebben gehad. Wij hebben lekker gegeten, gebadderd, geslapen en genoten van de tijd in het hotel. Bezoek je Goes met kinderen, dan is het zeker aan te raden om hier een kamer te boeken! Voor meer informatie over de kamers, het restaurant en de spa, kijk even op de website van het hotel.