Giethoorn 2 Stay met kinderen: een review

Giethoorn is een super leuk dorpje, waar je toch minimaal een keer in je leven geweest moet zijn als Nederlander. De afgelopen kerstvakantie brachten we een bezoek aan het dorp en aangezien het vanaf Tilburg toch een behoorlijk stuk rijden is, besloten we om een hotel te boeken. We kwamen uit bij het hotel Giethoorn2stay en op basis van deze overnachting schrijven we dit review.

Het hotel

Het hotel ligt aan de rand van het dorp van Giethoorn. De auto kun je gratis parkeren achter het hotel op de parkeerplaats. Naast de receptie is een soort van serre waar een aantal banken staan en een hoop tijdschriften en waar je een spelletje kunt spelen met je kinderen.

Het hotel verhuurt fietsen, waardoor wij vanuit ons hotel gelijk op de fiets konden om het nationaal park Weerribben- Wieden te gaan verkennen. Vraag wel vooraf aan het hotel of ze een fietsstoeltje kunnen regelen voor de kinderen, aangezien ze deze niet standaard in de opslag hebben liggen.

Verder kan het hotel je helpen bij het regelen van bijvoorbeeld een boot, scooter of e-bike om Giethoorn en de omgeving van Giethoorn te gaan verkennen. In totaal heeft het hotel 15 kamers, waaronder een aantal kamers voor gezinnen met kinderen.

De kamer

Wij hadden de vierpersoonskamer Punter geboekt. Deze kamer is 23m2 en heeft een twee persoons boxspringbed en een stapelbed. Verder zit er een badkamer met inloopdouche in de kamer. De kamer zat op de beganegrond en was voorzien van een tv, waardoor we ’s avonds nog even gezellig tv konden kijken. Uiteraard was er ook WIFI aanwezig in de kamer. Wat wij wel handig vonden van de kamer is dat de wastafel in de kamer was en niet in de badkamer, waardoor we makkelijker met meerdere mensen ons in de ochtend klaar konden maken.

Het hotel heeft ook twee verschillende kamers voor gezinnen tot en met 6 personen. De ene kamer is 30m2 en de andere kamer is 40m2.

Giethoorn2stay met kinderen

Eten en drinken in hotel

Helaas was door de (corona) maatregelen het restaurant gesloten van het hotel en konden we alleen op de kamer eten. Dat was erg jammer want op de kaart van het restaurant staan lekkere dingen waaronder sushi! Voor kinderen staan er ook genoeg lekkere dingen op zoals frietjes en tosti’s. Hierdoor hoef je in principe de deur niet uit om te eten.

In de ochtend hadden we het ontbijt erbij geboekt en deze was zoals je op de foto hieronder ziet erg uitgebreid. We verlieten dan ook met een goed gevulde buik het hotel.

Uiteraard zijn er in de omgeving van het hotel genoeg andere restaurants op loopafstand waar je een hapje kunt gaan eten met je gezin.

Giethoorn2stay met kinderen

Conclusie

Aangezien wij de hele dag onderweg zijn geweest in Giethoorn, waren we pas tegen de avond op de kamer. Wat wij erg fijn vonden is dat we vanuit het hotel gelijk fietsen konden huren en het nationale park konden bezoeken. Helaas hebben we vanwege de maatregelen niet in het restaurant kunnen eten, maar we kunnen ons voorstellen dat dit wel een groot pluspunt is van het hotel. De kamer vonden wij helemaal prima en het ontbijt in de ochtend was erg uitgebreid.

Wil je meer informatie over de kamers, het restaurant en de verhuurmogelijkheden, kijk dan even op de website van het hotel.

Deze blog is tot stand gekomen door een samenwerking met het betreffende hotel.