Camping Domaine Du Bocq met kinderen

Camping Domaine du Bocq met kinderen in Belgische Ardenne!

In de zomervakantie waren wij voor de eerste keer met het gezin in de Belgische Ardennen. Deze regio stond al een tijdje hoog op ons lijstje vanwege de vele leuke outdoor activiteiten die je hier met het gezin kunt ondernemen. Tijdens ons verblijf in de Belgische Ardennen verbleven we op de Nederlandse camping Domaine Du Bocq. Een super kindvriendelijke camping, waar je tal van activiteiten kunt ondernemen. Naar aanleiding van ons bezoek aan de camping schrijven we deze uitgebreide review!

De camping

Zo rijden we op vrijdagavond na het avondeten richting de Belgische Ardennen. Wij wonen zelf in de omgeving van Tilburg en zijn in twee uurtjes op de camping. We zitten in een compleet andere wereld en dat binnen twee uurtjes rijden van onze woonplaats! Helemaal top! Nadat we bij de receptie hebben ingecheckt, rijden we de camping op naar de Glamping Tent die we geboekt hebben voor de komende dagen.

Wat gelijk opvalt als we de camping op rijden is dat de camping erg kindvriendelijk is. Zo is er bij de receptie een speeltuin, inclusief zandbak, een tafeltennistafel en is er een voetbalveldje. Verderop op de camping is er ook een heel klimparcours voor kinderen, waar ze naar hartenlust kunnen klimmen. Ook is er bij de camping een riviertje waar het mogelijk is om lekker te spelen en lekker af te koelen. Dat doen we dan gedurende deze dagen regelmatig aangezien het behoorlijk warm is.

Glamping tent

We hebben een Glamping Tent gehuurd op de camping voor een lang weekend en we moeten eerlijk zeggen dat het de eerste keer was dat we in een dergelijke tent sliepen. Toch is het ons uitermate goed bevallen! In de tent zitten twee slaapkamers met bedden (een tweepersoonsbed en een stapelbed), waardoor onze dochter en wij allebei een apart slaapgedeelte hadden. Daarnaast zit in de tent ook nog een eethoek en een keuken.

Voor de tent was er een picknicktafel onder de luifel en een vrij gedeelte met een vuurkorf. We konden onze auto prima parkeren bij de tent en tegenover ons stond een leuk gezin met drie meisjes van dezelfde leeftijd, waarmee Sophie en wij gelijk leuk contact hadden. Dat was helemaal top! We dachten aanvankelijk dat een tent ’s nachts erg warm zou zijn, maar doordat het in de Ardennen ’s avonds behoorlijk afkoelt hebben we heerlijk geslapen in de tent en was het totaal niet warm.

Het sanitair gebouw lag op twee minuutjes lopen van de tent, waardoor we alles bij de hand hadden. Het is op de camping overigens ook mogelijk om zelf met de tent of caravan langs te komen. Er zijn redelijk wat mooie plekken aan de rivier waar je hier kunt kamperen. Erg leuk met kinderen.

Wij vonden het heerlijk om ’s avonds als Sophie lag te slapen nog heerlijk een drankje te doen voor onze tent met de sfeervolle lampjes aan bij de tent en een heerlijk knetterend vuurtje van de vuurkorf.

Activiteiten Rocks ’n Rivers

De camping is nog niet zo lang geleden overgenomen door de eigenaren van Rocks ‘N Rivers die vanuit de camping al allerlei activiteiten organiseerden. Dit doen ze nog steeds en dat vonden wij echt een grote meerwaarde van de camping. De activiteiten die ze organiseren zijn ook echt activiteiten die je bij de Belgische Ardennen zou verwachten. We hebben aan verschillende activiteiten meegedaan op de camping.

kratjes stapelen

De eerste dag dat we op de camping waren hebben we de activiteit kratjes stapelen gedaan. Dit werd op de camping zelf georganiseerd en daar konden we ons voor inschrijven bij de receptie van de camping. Het principe is simpel. Je probeert een zo’n hoog mogelijke stapel te maken van kratjes, waarbij je steeds ietsje hoger klimt.

Uiteraard zitten de kinderen vast aan een touw en kunnen ze dus niet vallen. Wat dat betreft zijn de instructeurs erg vriendelijke en enthousiast en kijken ze uiteraard goed vooraf of de kinderen helemaal vastzitten. Wat we bij deze activiteit ook erg leuk vonden is dat het een samenwerking is tussen ouder en kind. Op een bepaald moment is de stapel kratjes zo groot dat je de kratjes moet gaan gooien en het kind de kratjes moet gaan vangen. Dat maakt het geheel wel spectaculair.

We zijn in totaal een uur bezig geweest met deze activiteit op de camping. De activiteit werd met nog een aantal kinderen en ouders gedaan, wat ook gelijk leuk is om andere kinderen en ouders te ontmoeten.

Klimmen, via Ferrata en abseilen

Op dag twee gingen we naar een rotswand op een kwartier rijden van de camping. We waren met een groep van vijftien personen (de meeste hiervan waren gezinnen met kinderen) en we gingen maar liefst drie activiteiten hier ondernemen. Als eerste gingen we tegen een rotswand aan klimmen, daarna gingen we via een parcours van staalkabels langs de rotswand naar boven (Via Ferratta) en als laatste gingen we dan weer abseilen omlaag.

We begonnen met de klimactiviteit en dat was al gelijk erg leuk. Je merkt gelijk dat de kinderen vaak nog hoger kunnen klimmen dan de ouders. Ze zijn een stuk lichter en hebben ook minder angst. Wat dat betreft zien we onze dochter steeds hoger klimmen tegen de rotswand tot ze helemaal boven is aan de bovenkant van het touw. Knap hoor!

Er hangen drie touwen langs elkaar, waardoor je op drie plekken kunt klimmen op de rots en deze zijn ook allemaal weer net wat anders. Wat dat betreft is het daarom leuk om ze allemaal te doen.

Camping Domaine Du Bocq met kinderen

Nadat we een uurtje geklommen hebben, lopen we een korte route door het bos, waarbij we via een parcours van staalkabels een route langs de rotswand maken. Erg spectaculair omdat we op redelijk wat meters boven de afgrond zitten. Sophie werd daarbij erg goed geholpen door de vriendelijke instructeurs die mee waren. In totaal waren er op vijftien personen drie instructeurs mee wat erg prettig was.

Nadat we de hele route afgelegd hadden, gingen we door naar het laatste onderdeel en dat was het abseilen. Ook behoorlijk spectaculair om zo tientallen meters naar beneden af te dalen langs de rotswand. We waren ook super trots dat onze dochter alle activiteiten zo makkelijk mee deed! In totaal zijn we met de activiteiten wel een uur of drieënhalf bezig geweest. Heel erg leuk om te doen!

Boogschieten

Op dag drie gaan we op de camping boogschieten. Wederom zijn we met een groepje kinderen in verschillende leeftijden. Eerst wordt er uitgelegd aan de kinderen hoe de boog gebruikt moet worden en daarna mogen de kinderen om de beurt schieten. In het begin vindt onze dochter het nog best lastig om de boog te hanteren, maar na een paar keer oefenen, schiet ze toch een paar pijlen op het doek!

De kinderen doen onderling een wedstrijdje wie de meeste punten behaald met het schieten. Uiteindelijk zijn we ongeveer een uurtje bezig met het boogschieten op de camping! Voordeel is dat dit ook op de camping is en we dus vanuit de tent zo bij de activiteit zijn.

Overige activiteiten

Rocks ‘N Rivers organiseert nog een aantal activiteiten die wijzelf niet hebben ondernomen. Dit komt doordat in de dagen dat wij er waren de activiteiten niet werden aangeboden of dat onze dochter er nog te klein voor was. Zo kun je met een grote step van een berg af rijden (dit leek ons heel gaaf, maar dat was pas helaas vanaf acht jaar), hebben ze camping survival en is het mogelijk op de camping een klimparcours af te leggen. Kortom er is alleen al vanuit Rocks ‘N Rivers genoeg activiteiten die je kunt ondernemen tijdens je vakantie in de Ardennen.

Eten en Drinken

Ook qua eten en drinken zijn er volop mogelijkheden op de camping. Zo kun je bij de receptie van de camping voor de volgende dag broodjes bestellen. Hier heb je verschillende opties en deze kun je dan in de ochtend ophalen. Wij hebben hier iedere ochtend vers stokbrood gehaald en we hadden van thuis al verschillende belegproducten meegenomen. Ook zijn we op de eerste dag naar de bakker gereden die op tien minuten van de camping zit en waar we ook lekkere dingen hebben gehaald.

Bij de camping zit ook een restaurant met terras waar je verschillende gerechten kunt eten. Wij hebben hier ook een avond frietjes met een snack gegeten. Het is op het terras van de camping sowieso een gezellige drukte met mensen die in de avond een drankje komen drinken op het terras! De rest van de avonden hebben we in de verschillende steden rondom de camping op een terrasje gegeten.

Conclusie

Wij hebben echt een hele leuke tijd gehad op camping Domaine Du Bocq in de Belgische Ardennen. Het is echt een hele kindvriendelijke camping, waar genoeg te doen is voor kinderen en onze dochter heeft zich supergoed vermaakt met de andere kinderen op de camping! Daarnaast is het echt een meerwaarde dat er vanuit Rocks ‘N Rivers allerlei activiteiten worden georganiseerd op de camping, waar je je voor kunt inschrijven.

Daarnaast was de tent waarin we sliepen helemaal top en hebben we heerlijk geslapen in deze tent. Wat dat betreft ben je er echt helemaal even uit en dat op nog geen twee uur rijden van onze woonplaats! Wat dat betreft dus echt een dikke aanrader als je met je gezin een keer de Belgische Ardennen wil bezoeken. Kijk voor meer informatie over de camping, de activiteiten en het restaurant even op de website van Domaine Du Bocq

Deze blog is tot stand gekomen door een samenwerking met de betreffende camping.