Blue Lagoon met kinderen

Blue Lagoon met kinderen: mooiste spa in IJsland!

Een bezoek aan de Blue Lagoon met kinderen is zeker een mooie ervaring! Wij hebben lang getwijfeld of we deze spa moesten bezoeken, maar na alle verhalen van medereizigers in IJsland hebben we toch tickets gekocht. De Blue Lagoon is één van de bekendste bezienswaardigheden van IJsland en door deze populariteit zijn de prijzen ook behoorlijk hoog. Naar aanleiding van ons bezoek aan deze lagoon, schrijven we deze uitgebreide blog met alle informatie die je nodig hebt om de Blue Lagoon met kinderen te bezoeken.

Blue Lagoon met kinderen: algemene informatie!

Voordat we naar IJsland gingen hadden we besloten dat we een bezoek aan de Blue Lagoon te duur vonden. Daarnaast moeten kinderen tot en met acht jaar zwembandjes aan en we wisten dat onze dochter die al twee jaar lang haar zwemdiploma’s had dat niet heel erg ging waarderen. Toch hoorden we zoveel goede verhalen van onze medereizigers over deze spa in IJsland dat we toch wel nieuwsgierig werden. Toen we op de website keken waren bijna alle tijdsloten volgeboekt, maar voor de laatste dag van onze reis konden we nog om 14.00 uur terecht.

En zo vertrekken we aan het begin van de middag op een vrijdag met de auto van Reykjavik naar de Blue Lagoon toe. De Blue Lagoon ligt in de buurt van het vliegveld en vanuit Reykjavik is het ongeveer drie kwartier rijden. Door de ligging bij het vliegveld is de Blue Lagoon ook erg populair onder Amerikanen die in IJsland een overstap maken naar de Verenigde Staten en een paar uur tussen een vlucht hebben zitten.

Overigens is het dus wel aan te raden om vooraf online kaarten te bestellen. Wij waren er in het hoogseizoen in de zomervakantie en toen waren sommige dagen al volledig uitverkocht een week van te voren. Kinderen tot en met 13 jaar hebben gratis toegang onder leiding van een volwassene.

De prijzen van toegangskaarten voor volwassenen zijn afhankelijk van welke tijd en welke dag je de spa wil bezoeken, maar zijn wel behoorlijk prijzig. Wij betaalden zelf voor ons gezin van drie personen bijna 200 euro. Je kunt specifieke pakketten kiezen met bijvoorbeeld een badjas en een handdoek erbij. Kijk op de website van de Blue Lagoon voor de prijzen op een specifieke dag.

Blue Lagoon met kinderen

Blue Lagoon met kinderen: de spa

Eenmaal binnen gaan de mannen en de vrouwen apart in de kleedhokjes en je ziet hier wel dat het wat meer op toeristen is gebaseerd. Bij andere spa’s in IJsland zagen we strenge regels van vooraf naakt douchen en dat vonden we hier wel een stuk minder. Ook bij de douches waren aparte gesloten hokjes waar je kon douchen. Dat was wel een echt verschil met de andere spa’s in IJsland.

De lagoon ziet er prachtig uit en het water heeft een mooie blauwe kleur. De temperatuur van het water is een aangename 39 graden en bevat bepaalde mineralen waardoor het water deze kleur krijgt. De lagoon is behoorlijk groot, waardoor je ondanks de grote drukte toch genoeg plek hebt in de lagoon en je niet bij elkaar op de lip staat. Hierdoor lijkt het met de drukte best mee te vallen. Zeker als je wat verder doorloopt naar achteren. De spa heeft daarnaast een aantal sauna’s en stoombaden, maar dat stelt niet super veel voor.

Daarnaast is het mogelijk om verschillende maskertjes op te doen in het water. Ze hebben hier een apart hokje voor waar je deze maskertjes kunt halen. Uiteraard levert dat grappige foto’s op in het water. In totaal zijn we een uur of drie geweest in deze spa met onze dochter. Op een bepaald moment was ze met de bandjes wel klaar en was het een mooi moment om naar het hotel te gaan. Reken dus op een halve dag voor een bezoek aan de Blue Lagoon met kinderen.

Blue Lagoon met kinderen

Blue Lagoon met kinderen: eten en drinken!

Je kunt bij de Blue Lagoon met kinderen ook prima wat eten en drinken. Bij aanschaf van een toegangsticket zit er één drankje inbegrepen bij de prijs. Dit mag ook een wat duurder alcoholisch drankje zijn als je wil en je hebt hier ook een apart hokje voor in het water. Overigens is dit niet voor kinderen, aangezien zij ook gratis toegang hebben. Uiteraard kun je ook betalen voor een drankje. Je krijgt bij binnenkomst bij de kassa een bandje en daarmee betaal je in de spa. Na afloop reken je dan precies af wat je daar geconsumeerd hebt.

Daarnaast is het mogelijk om te dineren bij de Blue Lagoon met kinderen. Ze hebben verschillende restaurants en ook een café, maar daar zijn wij zelf niet geweest.

Blue Lagoon met kinderen: conclusie

Al met al zijn we achteraf blij dat we toch tickets hebben gekocht voor de Blue Lagoon. We hebben lang getwijfeld, maar we vonden het toch wel een hele mooie ervaring om hier met onze dochter naar toe te gaan. De lagoon zelf is prachtig en wij vonden het wel meevallen met de drukte in de lagoon. De bandjes voor onze dochter vonden we wel vervelend, maar we kunnen ons ook wel voorstellen dat ze de minimumleeftijd wat hoger stellen, zodat ze zeker weten dat kinderen kunnen zwemmen. Kijk voor meer informatie voor een bezoek aan de Blue Lagoon met kinderen even op de website van deze spa

Waar overnachten in IJsland met kinderen?

Slapen in IJsland is niet goedkoop! Wij hebben best lang gezocht naar geschikt accommodaties voor ons gezin van drie personen.

In de hoofdstad Reykjavik hebben we drie nachten geslapen. Vanuit hier hebben we ook de Golden Circle bezocht en we sliepen hier in hotel Muli. Dit was een prima hotel net iets buiten het centrum, waar we de auto gratis voor de deur konden parkeren. We hadden een prima kamer en beneden bij het hotel was er plek om te eten en eten op te warmen. Er ligt een grote supermarkt op een paar minuten lopen van het hotel en wij vonden het een plezierige plek om te slapen. Voor meer informatie over dit hotel kijk even hier

Kijk voor een overzicht van alle accommodaties in Reykjavik even hier

De andere dagen in IJsland hebben we in verschillende accommodaties gezeten die ons niet super zijn bevallen. Zouden we het nu nog een keer moeten doen, dan zouden we zeker onderweg in het plaatsje Vik overnachten, aangezien daar wat meer faciliteiten zijn en dat dat met kinderen toch wel handig is. Nu zaten we vaak in een accommodatie, waarbij het nog een half uur rijden was naar bijvoorbeeld een restaurant of een supermarkt.

Kijk voor een overzicht van alle accommodaties in Vik even hier